Jistě znáte ten pocit, když vstoupíte do parfumerie a doslova na vás „padají“ přeplněné regály. Tolik různých značek, odstínů a skoro vše v angličtině. Co teď? Najednou jakobyste zapomněla, pro co jste vlastně přišla, že?

Ne, opravdu není jednoduché se v tomto nepřeberném mnošství zboží zorientovat a mnohdy ani profesionál v oboru nezná úplně všechny novinky. A právě proto jsem se rozhodla vám s nakupováním trochu pomoci. Jako vizážistka mám totiž možnost pracovat s různými značkami a v tomto příspěvku se vám pokusím poradit alespoň s těmi základními.

Co je pro vás při nakupování vlastně důležité? Cena, kvalita či množství? Nebo jste ženou, která na půdě kosmetiky nezná hranice a přikládá do košíčku jednu věc za druhou? 🙂
Ať už je to jakkoliv, já osobně bych vám doporučila zlatou střední cestu – kvalitu za rozumnou cenu.
Nejprve si tedy určíme naše prirority a možnosti v nakupování.

Pokud si zrovna vybavujete kosmetickou taštičku a hledáte pro sebe maku-up do práce, určitě oceníte dlouhotrvající vzhled. To však ale nestačí. Make-upy jsou k dostání v různých odstínech, očíslovány a seřazeny pro různé typy pleti. Většina výrobců uvádějí na etiketách anglické názvy, jako jsou například „hydratation / moisture“ – hydratační, „long lasting“ – dlouhotrvající, „mattyfying / mat“ – matující, „liquid fluid“ a podoboné.
Proto musíte dobře znát jak svůj stav pleti, tak i odstín, od těchto vlastností by se pak měl odvíjet výběr vašeho make-upu. Například pro suchou pleť budete volit make-up hydratační, pro mastnou pleť zase matující, pro zralou pleť je pak nejlepší vzít lehký make-up, který nezapadá do vrásek.

Důležitou roli při nákupu hraje také správné světlo. Prodejny jsou většinou osvětleny studenými zářivkami, ale pro vaši jistotu bude lepší zhlédnout zkoušený odstín na hřberu vaší ruky na denním světle. Proto se nebojte vyjít z obchodu a pořádně si odstín před koupí prohlédnout. Vyhnete se tak zbytečné reklamaci.

Každý make-up by měl obsahovat SPF. Měly byste jej nanášet štětečkem z umělých vláken rovnoměrně po celém obličeji od nosu přes tváře, čelo a bradu, dále podél kontur obličeje až do ztracena. Velikost štětečku by měla být středně velká, aby se vám s ním pracovalo pohodlně v záhybech kolem nosu apod. Takže pokud ho ještě nemáte, doporučuji si jej pořídit. Výhodou práce se štetečkem oproti houbičkám je úspora produktu a praktičtější mytí.

Ceny za make-up se různí dle značky a kvality. Pokud jste ženou, která do sebe ráda investuje, pak máte velkou výhodu ve výběru. Mezi mé oblíbené značky patří Artdeco, Clinic, Clarins, Estee Lauder a Shiseido.

Pokud tomu tak ale není a ráda byste se držela spíše v nížších cenových hladinách, pak vám mohu doporučit pár značek tomu odpovídajících – například Stage Line, Malu Wilz, Mesauda či Catrice.
Dle mých osobních zkušeností jsou to typy značek, které produkují make-upy na všechny typy pleti a je na ně spolehnutí.

Pozor! Nepleťte si BB krémy s make-upem. Je to spíše varianta pro mladou bezproblémovou pleť a rozhodně nekryje stejně jako make-up.

Pokud upřednostňujete jen lehký make-up, který vás „nedusí“, pak se poohlédněte po make-upu s lehčím složením bez parabenů. Takový make-up by měl mít sametovou texturu, měl by být hydratační, dostatečně kryjící a hypoalergenní bez parabenů. Výtečným pomocníkem je například make-up od značky Pupa – Activ light s SPF 10.

Pokud již máte svůj make-up vybraný, pak už jen stačí ho zafixovat pudrem a fix sprejem. K dostaní je i v menších balení, vhodných do kabelky, tudíž dostupných k použití kdykoliv během dne. Tak budete mít větší jistotu svěžího pocitu.

Snad jsem vám alespoň malinko pomohla a pokud byste si přeci jenom nebyly jisté, neváhejte se na mě obrátit.